Kontakt

info@timetraveller.se

Besök: 

Regeringsgatan 29

Stockholm​

  • White LinkedIn Icon
Logga_symbol_liten_ovanför_vit.png

Varför startade vi Time Traveller? 

”Jag fattar inte all denna nya teknik och vad man kan göra med den” 

och med den enkla meningen växte Time Traveller fram, varför? Jo, vi ser om och om igen hur etablerade företag kämpar med att förstå och försöka greppa hur de ska hänga med i en ny affärsvärld, hårt driven av nya och framväxande teknologier. 

I princip varje dag går det att läsa om nya bolag, nya tjänster och nya innovationer som låter både spännande och skrämmande men vad är affärsnyttan och vad passar den egna organisationen? Måste man ta till sig ny teknologi och hur ska man i så fall gå till väga?

Med min erfarenhet av affärsutveckling, förändringsprocesser och strategiarbeten i bolag som SAS, Goodyear och Media Markt är lösningen lika uppenbar som utmanande. Som organisation måste man skapa en gemensam förståelse och kompetensplattform där ny teknologi ”avmystifieras” och blir begriplig. Och det mest effektiva sättet att uppnå detta är att varje individ själv får prova, känna, klämma, uppleva framväxande teknologier och framför allt - få ställa frågor!

Time Traveller samarbetar med personer och bolag där vi säkerställt att de håller en hög nivå och kan förmedla information och kunskap på ett enkelt, roligt och intressant sett. Ny teknologi är spännande och när man får prova själv kommer också idéerna, förståelsen, viljan och glädjen till att jobba med den digitala transformationen.

Vi har genomfört interna event med bolag från många olika branscher t.ex. läkemedel, IT, sjöfart, facility management, kosmetika, processindustri, telecom mfl. och vi har gjort en rad kundevent åt olika bolag och organisationer. Varje gång blir responsen den samma och kan sammanfattas i meningarna ”ÄNTLIGEN har jag fattat vad detta innebär” och ”wow, jag hade ingen aning om att detta fanns” och det är precis detta som är vårt mål, att ge en injektion till transformation.

Vi kan prata om detta i timmar och vi skräddarsyr alltid våra upplägg utifrån era unika förutsättningar, kontakta oss för mer info så hör vi av oss inom 12 timmar :-)  

//Tomas Bendz, VD och founding partner.